ПРОДОВЖУЄМО НАДАВАТИ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ, ЩОДО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ.

30.08.2021 на базі Бочечківського НВК була організована локація: «ШКОЛА ДЛЯ ВСІХ – ОСВІТА ДЛЯ КОЖНОЇ ДИТИНИ!» фахівцями інклюзивно-ресурсного центру Попівської сільської ради було організоване навчання для заступників директорів, вчителів, асистентів вчителів, практичних психологів та логопедів.Учасники Бочечківського та Козацького НВК , мали змогу пограти в гру «Розвиток практичних навичок у написанні індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами!»Що таке індивідуальна програма розвитку?Індивідуальна програма розвитку – це письмовий документ, який загалом є контрактом між педагогічним колективом і батьками чи опікунами дитини. Він закріплює вимоги до організації навчання дитини, зокрема визначає характер освітніх послуг і форм підтримки.Хто складає індивідуальну програму розвитку для дитини?Індивідуальну програму розвитку розробляє група фахівців, у склад якої входять: заступник директора з навчально-виховної роботи, учителі, асистент учителя, психолог, учитель-дефектолог та інші педагогічні працівники. До процесу розробки ІПР обов’язково залучаються батьки або особи, які їх замінюють.Що повинна містити індивідуальна програма розвитку?Програма містить загальну інформацію про учня, оцінку наявного рівня розвитку дитини, необхідні додаткові послуги, види необхідних адаптації та модифікацій навчального процесу (навчальні цілі, навчальні матеріали, форми та методи навчання тощо), індивідуальну навчальну програму, а за потреби й індивідуальний навчальний план у контексті заповнення індивідуальної програми розвитку (ІПР).Скільки часу діє індивідуальна програма розвитку (ІПР)?Індивідуальна програма розвитку розробляється на один рік. Однак члени команди з розробки ІПР можуть у будь-який момент запропонувати провести збори, щоб модифікувати програму або скласти нову. Це може виявитись необхідним, наприклад, якщо:дитина досягла поставленої навчальної мети;у дитини виникають труднощі при досягненні визначених цілей;виникла необхідність збільшити кількість послуг дитині;дитину переводять в інший заклад;у дитини спостерігаються проблеми з поведінкою тощо.Чи залучаються батьки до написання індивідуальної програми розвитку?Участь батьків у розробці ІПР є надзвичайно важливою. Батьки не тільки надають важливу інформацію про особливості розвитку дитини (інформація про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини тощо), вони узгоджують ІПР, підписуючи її.Підписання батьками ІПР є обов’язковим і свідчить про те, що вони знають і поділяють навчальні цілі й завдання, визначені на рік; усвідомлюють характер модифікацій та адаптації навчального процесу; а також поінформовані про моніторинг і перегляд індивідуальної програми розвитку. На завершення майстер-класу учасники мали кілька хвилин рефлексії: кожен міг висловити своє враження від побаченого і почутого!