ЗАПУСК МОВЛЕННЯ- ЦЕ СИСТЕМНА ТА КРОПІТКА РОБОТА !

На заняттях по запуску мови і при корекції порушень складової структури слова вчитель-логопед, Зименко Людмила, викладає з дитиною певні предмети в ряд, чергуючи їх. Для дитини це і підказка і цікава мотивуюча гра, яка передує до мовлення. Це і є «візуально-ритмічний ряд». Система роботи, дуже добре знайома учням і їхнім батькам .

«Візуально» – тому що, маючи перед собою зорову опору, дитині набагато простіше назвати звук чи склад. Особливо, якщо цей звук або склад відповідає предмету, за допомогою якого ми цей звук чи склад викликали (пробка – «п», пуля- «пу», макарон – «у» і так далі).

«Ритмічний» – тому що ряд має певну послідовність, наприклад, 1-1 (куля, камінчик, куля, камінчик). Так само, як і кожне слово в нашій мові має певну кількість і послідовність звуків та складів, коли показуєш візуально-ритмічні ряди на прикладі діток, які вже говорять прості фрази, з якими я займаюся корекцією порушень складової структури слова.

Для того, щоб сказати певне слово, мало вміти вимовляти кожен звук чи склад в цьому слові. Потрібно ще й вміти переключитися з однієї артикуляційної позиції на іншу. Це викликає особливі труднощі у дітей з диспраксією та дизартрією. Однак, подібні ігри будуть корисні будь-якій дитині на етапі запуску мовлення.