ДІАГНОСТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ПСИХОЛОГА В ІНКЛЮЗИВНО – РЕСУРСНОМУ ЦЕНТРІ!

????Основними принципами в

роботі є :

????повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей:

????дотримання найкращих інтересів дитини;

????недопущення дискримінації та порушення прав дитини;

????конфіденційність ;

????доступність освітніх послуг з раннього віку;

????міжвідомча співпраця.

Головне завдання психолога це проведення комплексної оцінки розвитку дитини !

✅Первинний прийом батьків;

✅Комплексна оцінка за напрямами;

✅Узагальнення результатів;

✅Написання висновку;

✅Рекомендації;

????Діагностичний інструментарій є основою професійної діяльності психолога.

Фахівец володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик.

⤵️Їх мета – визначити об’єктивний стан розвитку дитини, а також оцінити рівень сформованості тих чи інших психічних процесів (пам’яті, уваги, мислення )

???? психолог інклюзивно-ресурсного центру в своїй роботі використовує різнопланові стандартизовані методики:

Для визначення рівня розвитку когнітивної та емоційно-вольової сфери є 5 основних методик:

????CASD;

????PEP-3;

????WISC-IV;

????Leiter-3;

????CONNERS-3.

КОРОТКО ОЗНАЙОМИМО З НИМИ⤵️

????CASD

????Скринінгова шкала розладів аутистичного

спектру. Тест CASD пропонує швидкий і надійний метод діагностики дітей з аутизмом без урахування вікової категорії, рівня розумового розвитку, або ступеня прояву

розладу.

????РЕР-3

???? Психоосвітній профіль: -індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей із розладами аутистичного спектра за методикою ТЕАССН» (РЕР-3) — методика, що дозволяє оцінити сукупність нерівномірно представлених сильних і слабких з погляду навчання сторін дитини, характерних для розладів аутистичного спектра та пов’язаних із ним порушень розвитку.

????WISC-IV (Шкала інтелекту Векслера для дітей — IV) — стандартизована методика для вимірювання інтелекту у дітей віком від 6 до 16 років.

Особливості та переваги WISC-IV:

✅Оцінює здібності та потенціал людини (текучий інтелект), а також набуті знання і навички (кристалізований інтелект).

✅Вимірює вербальний інтелект, сприйняття і мислення, швидкість обробки інформації, робочу пам’ять.

✅Діагностує як розумову відсталість, так і обдарованість.

✅Використовується не тільки в якості тесту інтелекту, але і як клінічний інструмент і основа для побудови програм роботи з дитиною.

✅Підходить як групі норми, так і групі патології (розлади навчання, РДУГ, легка і помірна розумова відсталість).

✅Тест можна проводити навіть якщо дитина не вміє читати і писати, має легкі логопедичні проблеми (не вимовляє якісь звуки).

????Ви отримуєте набагато більше, ніж просто визначення балів IQ, а саме:

????результати об’єктивного оцінювання інтелекту й оцінку його відповідальності віковим нормативам, а не суб’єктивній оцінці психолога, батьків, вчителів.

????тест надає ґрунтовну інформацію щодо пізнавальних здібностей дитини й особливостей її когнітивних функцій.

????демонстрацію відмінностей між інтелектуальним функціонуванням дитини і шкільною успішністю.

????рекомендації психологічного характеру, складені на основі данних про слабкі і сильні сторони пізнавальної сфери дитини, а також напрямок для розвитку і зростання.

????тест може допомогти школам створювати для учнів відповідні умови для навчання і складати індивідуальні плани роботи.

????Leiter-3

Тест невербального інтелекту і когнітивних здібностей!

(Міжнародна шкала продуктивності Лейтера) — методика, що дозволяє оцінити невербальний інтелект і функціонування нейропсихологічних процесів, що лежать в його основі.

???? Корекційно-розвиткові заняття проводяться в індивідуальній формі за рекомендованими МОН корекційно- розвитковими програмами згідно труднощів дитини .

⬇️Вони спрямовані на розвиток:

???? когнітивних процесів;

????підвищення інтелектуального рівня;

????формування комунікативних навичок та емоційного інтелекту;

????ефективної соціальної взаємодії;

????зниження тривожності та подолання страхів;

????розвитку навичок емоційної саморегуляції;

????а також формування навичок асертивної поведінки.

????‍????‍????В ході проведення корекційно-розвивальної роботи особлива увага також приділяється соціалізації дитини з особливими освітніми потребами, розвитку її самостійності та відповідних компетенцій та формуванню компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання.

Головне завдання! Допомогти та не нашкодити.