2 КВІТНЯ. ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ПОШИРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО АУТИЗМ

АУТИЗМ — ЦЕ НЕ ХВОРОБА. ЦЕ СТАН ВРАЗЛИВОСТІ. ЯК ЗРОЗУМІТИ ТА ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ З АУТИЗМОМ?

????????Якщо ви бачили одну дитину з аутизмом — це означає, що ви бачили лише одну дитину з аутизмом. Двох однакових осіб з розладами спектра аутизму (РСА) не існує. Історія кожної людини з РСА є неповторною та ідентичною!

????До Всесвітнього дня обізнаності про аутизм хочемо розповісти , як важливо розуміти та підтримувати дітей і дорослих з аутизмом.

????Розлади спектра аутизму охоплюють різні за вираженістю симптоми. Це схоже на градієнт від світло-блакитного, де ми бачимо окремі елементи, які значно не впливають на життя людини, до темно-синього, де симптоми є більш яскравими і визначають якість життя та соціалізацію загалом.

????????ЧЕРЕЗ ЩО ВИНИКАЄ АУТИЗМ ?

Існує безліч гіпотез, проте причини розвитку розладу продовжують досліджувати. Наразі виділяють такі ключові чинники:

???? генетичний фактор;

???? органічне ураження центральної нервової системи (ЦНС);

МІЖ РСА та аутизмом різниці немає. За новим класифікатором DSM-V всі ознаки — від легких і до важчих форм — називають розладами

спектра аутизму.

????????ОТЖЕ ⤵️

ЧЕРВОНІ ПРАПОРЦІ , ЯКІ МОЖУТЬ СВІДЧИТИ ПРО ПЕРШІ ПРОЯВИ РСА:

????→ дитина майже не встановлює зоровий контакт або робить це в незвичний спосіб;

????дитина виявляє значно менше цікавості, ніж очікується, до того,що відбувається;

????дитина ніби перебуває у власному світі, бавиться сама;

???? малюк не наслідує поведінку та ігри інших людей, зокрема батьків;

???? дитина починала говорити, а потім перестала та/або розвиток мовлення не відповідає віку дитини;

???? дитина уникає будь-якого контакту

— не любить, коли до неї торкаються, обіймають тощо;

????відсутня реакція на прості вказівки та/або звернення до дитини — при тому, що поведінка в інших ситуаціях вказує на те, що зі слухом

дитини все гаразд;

???? дитина механічно та багаторазово повторює почуті слова, наприклад, з телепрограм, не використовує жестів і міміки при спілкуванні,повторює останні слова речень, звернених до неї;

???? має стереотипні рухи, наприклад, крутіння головою, розгойдування тощо;

????→ дитину важко зупинити, відволікти від одноманітних повторюваних дій;

???? різко реагує на будь-які зміни у звичних ритуалах — наприклад, наполегливо вимагає їсти лише з певного посуду, одягатися тільки у визначений одяг тощо.

????ЩО ВАРТО РОБИТИ БАТЬКАМ :

????задовольняти базові фізичні та психологічні потреби дитини;

????звертатися по кваліфіковану та комплексну допомогу з боку фахівців/чинь для підтримки належного розвитку;

????за допомогою спеціальних методик можна коригувати небажану поведінку дітей із РСА, сприяти розвитку мовлення і соціалізації.