ПОРАДИ ВЧИТЕЛЮ ЩОДО РОБОТИ З ОСОБЛИВОЮ ДИТИНОЮ!

Ознайомтесь зі спеціальною літературою, щоб мати уявлення про можливості та труднощі, що виникають під час навчання й виховання учня з ООП.

Заздалегідь підготуйте учнів до того, що з ними разом навчатиметься учень з ООП. Не залякуйте учнів. Поясніть, що від їхнього ставлення зараз залежить подальша доля цієї дитини.

Будьте спостережливі. Умійте вчасно помітити агресивність окремих учнів і в індивідуальній бесіді переконати їх, що подібна поведінка неправильна.

Будьте прикладом спілкування з учнем з ООП для вихованців. Не робіть послаблень, оцінюючи відповіді дитини з ООП, – нікому це не сподобається; краще дайте завдання, яке буде враховувати можливості такої дитини. Наприклад, для дитини, що заікається, краще буде, якщо вона відповідатиме біля дошки письмово, а не усно. Учневі із затримкою психічного розвитку можна підготувати посильне завдання.

Підтримуйте контакт із батьками учня з ООП. Ця співпраця необхідна всім: вчителеві, якому батьки можуть підказати, як краще використовувати особливості здоров`я дитини, і батькам, які в особі зацікавленого педагога отримують однодумця, і власне дитині, яка відчуватиме підтримку і вдома, і в школі.

Обов`язково проконсультуйтеся з психологом, дефектологом та іншими фахівцями, щойно виникнуть будь які проблеми в навчально-виховному процесі.

Намагайтеся, щоб у дитини з ООП були посильні доручення (або разове доручення): це необхідно для усвідомлення учнем особистої соціальної значущості.

Будьте об`єктивними до таких учнів: за необхідності – заохочуйте, якщо завинив – робіть зауваження, щоб уникнути нездорового соціально-психологічного клімату в класі.